tisdag 26 juli 2011

Längtar

Tror aldrig att jag har längtat så mycket efter en semester som denna. Vet inte om det beror på att det inte är så mycket på jobbet eller om det är för att L redan är i väg. Det suger vad lite det är på jobbet. Jag blir galen. Idag tog jag med mig en bok t.o.m det är ju inte så bra men vad ska jag göra. Jag har ju gjort allt tråkjobb oxå. Men nu är det bara 23 timmar och 17 minuter kvar, mindre än ett dygn alltså. Undra om man kan slå ihop det och jobba det i sträck istället för utslaget på 3 dagar. Tyvärr är det ju ingen annan som svarar i telefonen om jag inte är här. Men vi biter ihop och räknar timmar.
Ser ut som det kommer bli en riktigt najs helg i gbg till att börja med. Kommer dit sent på fredagkväll och checkar in på vårt favorit hotell. Lördagen blir det Liseberg hela dagen med lillebror o familj. Då ska det åkas karuseller. Hoppas på ett hyggligt väder men ändå inte kanon, några kan skrämmas iväg så det inte blir toklånga köer men det blir det ju ändå. Söndag blir d lite softande på stan o sen hänga med Ida, måndag ska vi spela golf i Kungsbacka, något som jag velat ett tag. Ska bli riktigt kul, lång bana så det blir en utmaning men nu när jag varit duktig o tränat hårt så hoppas jag att det ska gå bra.
Kör en dunderkur med mina piller nu oxå och hoppas att knät ska hålla. Det måste hålla så det är inget alternativ.
Idag ska jag hålla i golfklubborna för första gången på 2,5 vecka. Tror det är rekord på uppehåll. Ska träna närspel och det är inte alls roligt, måste dunka iväg ett par långa oxå men jag ska koncentrera mig på närspelet. Tänk att ett slag på 1 meter kan vara lika mycket värt som ett slag på 200 meter. Inte alls rättvist. Men det beror ju på när man slår slagen iofs, 1 m på fairway känns som det kvittar och 200 m på green känns inte helt ok.
Var och köpte nya bollar igår oxå, spännande.... Japp för mig men troligen inte för så många andra.
Händer inte så himla mycket annat, fick riktigt roliga nyheter om mina vänner i veckan, jätteroligt för dom! Jag vet att en av dom har väntat länge på det så jag är extra glad för hennes skull :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar