torsdag 8 juli 2010

Liseberg

Jag är inte känd för att vara någon stor fantast av bergodalbanor men igår jäklars vad det åktes. Vi åkte i princip nonstop från kl 15-22 nästan inga köer var det heller o min skräck förvandlades till glädje, jag har dock inte någon röst kvar den lämnade jag kvar i Balders 70% lutning. Varför sätter man upp en sådan varningsskylt som finns i trafiken men 70% lutning precis innan det rasar nerför????? Första gången, jag jag valde frivilligt att åka den flera gånger, så var jag på väg att gå ur då. Men det var roligt även om jag blundade i princip hela första gången. Alla hade nog riktigt roligt o alla blev lagom blöta i kållerado o flumride, ja några blev lite mer blöta än andra dock inte jag för en gångs skull :) W såg ut som hon hade duschat med kläderna på. M som nu blivit tillräckligt stor att åka det mesta åkte oxå det mesta. När vi gick in på Liseberg var farfars bilarna det bästa när vi gick ädrifrån var bergbanan det bästa o den åkte vi bara 6 gånger. Dom 4 sista gångerna gjorde vi det efter varandra sista gången sprang vi för att hinna med sista tåget :) Hon satt där med uppsträckta armar o skrattade så hon kiknade :) Dom e ju inte rädda av sig dom där två brudarna. Full fart, M gick inte många steg utan hoppade mer fram hela dagen. Hon hade tvingat mamma A att sitta med armarna uppsträckta i rabalder för annars var hon mesig haha. Vi hade riktigt roligt iallafall, men nu e jag bra sliten o ser fram emot några lugna dagar i paradiset. Så får vi finfrämmande på söndagkväll, ska bli riktgt riktigt trevligt!

Vi hann med en golfrunda på vägen upp oxå i Varberg, underbar bana o jag njöt av banan men jäklar i havet vad jag hade ont i knäna från första steget. Det fanns ingen golfbil att hyra alla var uthyrda redan så det var bara att gå. Men det gick men sen gick d inget mer.
Så efter en 18 hålsbana + Liseberg så e jag värd eller måste ligga ganska still i någon dag om jag ska kunna njuta något mer av lugnet.

Nya tider är bokade hos läkaren iallafall så d e ju bra, d rullar på o Sabattsberg rockar fortfarande.

Nu ut på gbgs gator o kanske shoppa lite....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar