fredag 15 april 2011

Sköna hönan bloggar igen...

... japp så är det. Solen skiner utanför fönstret, det rullar på på jobbet, spinning ikväll, premiär på golfbanan i helgen, tapas med trevligt sällskap imorgon kväll... Ja kan det bli en bättre helg? Den lilla gnälliga pessimistiska närkingen och den gamla jag säger "Frågan e vad som ska skita sig" :) men dom sidorna av mig har jag glömt bort så nu kör vi bara :) Jag har fått ett nytt jobb, eller ja det är ju på samma företag men det känns som jag har fått ett nytt jobb då den mest negativa, bittra o långsamt arbetande människan jag träffat på har fått sluta. Jag kan ärligt säga att det var på väg att bli hon eller jag. Hur mycket jag än försökte gå in varje dag med ett leende på läpparna och en positiv inställning så tog det inte lång tid innan jag kände mig deprimerad. Så ska det inte vara men nu är den tiden över. Jag drömmer mardrömmar om att hon ska sitta här en dag när jag kommer till jobbet och inte fattat att hon inte jobbar här längre. *ryser* Just nu känns det riktigt bra på jobbet, känner att jag får mer och mer ansvar o arbetsuppgifter jag tycker om fortsätter det så så sitter jag nöjd. Jag vet ju fortfarande inte riktigt vad företaget jobbar med, det är pinsamt när man gör en betsällning och man inte har en aning om vad det är för sak man beställer. "Jasså en ventil, eller en liten ring" Vad innebär det? För mig är en ventil ett sådant litet gummi som sitter i cykeln där man pumpar däcken eller en ventil för ventilation liksom och jag tror inte att dom menar det. Iallafall inte ventilen i cykeldäcke för det vet jag att vi inte sysslar med. Måste nog plugga på det lite. Jag kommer säkert få ett läxförhör när vi kommer ner till Mellby nästa vecka av svärfar, han e ju så glad att jag fått detta jobb, han tycker att det är ganska mycket hans förtjänst att jag fått jobbet, o det kan han få tycka :) (det e kanske inte helt sant, hoppas jag iallafall) Det ska bli underbart att fara ner till Mellby i påsk, våren måste ju ha kommit ännu längre där så golfbanorna måste vara i ännu bättre skick där. Bo i vårt lilla hus och bara njuta av lugnet... eller lugn o lugn men njuta av att inte vara hemma utan på "semester". Känns som det var längesedan man var ledig. På schemat står, golf, besök hos L´s farmor o farfar, ett besök till Dormy outleten ska köpa mig en ny putter för det är något fel på den jag har, bollarna går inte i hål... kanske beror på bollen oxå för det kan verkligen inte bero på mig iallafall :) vad händer annars då? Har äntligen kommit igång med träningen igen, knät känns helt okej nu hoppas att det hänger i. Älskar att kolla min träningskalender på funbeat, då känner jag mig duktig :) helst 4 gånger i veckan ska det vara men jag e ganska nöjd om det stannar på tre också men bara ganska. Det kommer ju bli lättare att komma upp i fyra nu. 3 spinningpass och minst en golfrunda i veckan. Det stora äventyret har rullat igång oxå så sakta.... Vågar jag??? Ska jag??? Finns det något annat sätt??? Vi får se helt enkelt men nu är det på G. Vår inneboende märker vi inte så mycket.... vi ser mest spåren av henne ;) Hörs då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar