torsdag 30 oktober 2008

Stockholm

Jag har aldrig gillat Stockholm egentligen och funderade på vad jag gett mig in på när jag flyttade hit igen. Men jag trivs bra här, känner mig nästan hemma just nu. Man behöver ju faktiskt inte befinna sig mitt i smeten där det är som mest folk hela tiden. Men jag har ett stort problem ett problem som jag försökt ignorera o sagt att det är ju lungt jag vill ju så gärna att det ska fungera men idag höll jag på att bli galen nästan 2 timmar hem, HELT GALET! Det är inte ens halt ute hur sjutton ska det bli när d blir kallt ute. Jag åkte in till stan med ett bud vid 2 tiden o då brukar det vara hur lungt som helst men inte idag kö redan då, då tänkte jag att då är det ju lugnt när jag åker hem, alla slutar tidigare idag för att vara hemma med sina barnsom har höst lov men inte det inte, ALLA åkte hem kl 17 vad dom gjorde ute på vägarna kl 14 är en gåta. SUCK!

Jag inledde ju med att säga att jag trivs i Stockholm o det gör jag, jag känner att jag är hemma. VI har tapetserat om o ändrat en hel del i lägenheten sedan jag flyttade in o nu känns det som det är mitt hem oxå så himla skönt. Vårt hem som vi har fått iordning tillsammans. Älskar vårt nya vardagsrum, det är sådan mysig känsla i det. Så fint.

Nu ska jag bara ligga i soffan resten av kvällen, L fick visst byta däck ikväll igen på jobb bilen, stackaren men det finns en liten överaskning som väntar när hon kommer hem, en vardags överaskning bara.

Bye bye

2 kommentarer:

  1. Hatar oxå bilköerna, annars trivs jag som tusan här...fast jag är ju väldigt sällan i city! Hehe, tror nog mina vetlandakompisar besöker stan oftare än mig...men men... Vi va till ikea, tvärkö dit oxå, tror folk var rädda för halka - trots plusgrader...
    Ha en trevlig torsdag! (haru testat chokladen?)

    SvaraRadera
  2. Nä har inte hunnit med det men kanske till helgen om jag vågar är inte riktigt säker än :)

    SvaraRadera