lördag 1 maj 2010

Golf = Vård av själen

Golf e ju underbart, jag mår galet bra av att spela golf, just nu är det lite det som håller mig uppe. Trots att det gör väldigt ont i knät så är det värt det just nu för mentalt är det så himla bra. Även om jag blandar bra spel med mindre bra spel så är det underbart. Tänk att det kan vara så roligt att slå till en liten boll o sedan gå efter den o sedan slå till den igen. Galet när man tänker på det. FÖrra helgen spelade vi två gånger o i veckan har jag varít ute en gång själv vilket var ganska roligt det oxå men det är roligare när man går med någon annan så man kan diskutera slagen osv med, sen var M med en runda oxå. Det är fördelen med vår bana att även om man inte är medlem eller så så får man ändå spela på banan. För hoppningsvis blir det en runda imorgon igen. Jag lyckades bli smittad av L som var sjuk förra veckan, vi brukar inte smitta varandra men den här gången var det väl starka basilusker, men det är bara förkylning kvar så d e lungt.
Vet inte om det händer så mycket annat i livet just nu. Skulle varit i Örebro i helgen o hälsat på bror m familj o sett W slå på trumman men det blev tyvärr inställt pga förkylningen.
Jag längtar till vårt lilla hus i Mellby nu, vi får se när det blir en tur dit kan bli näst nästa veckan om inte svärföräldrarna kommer hit då. Men att åka dit innebär jobb o vi vill ju hinna spela lite golf oxå :) Den här våren är det pool som ska upp eller ner kanske den ska o då ska det ju byggas o grävas lite då o då e d ju bra om man e flera, sen ska d visst bytas tak på farmor o farfars hus oxå. Vi e nog lite för duktiga på att jobba tror jag ;) Jag har inget emot det, jag tycker om att jobba med kroppen bara man hinner med någon liten golfrunda oxå.

Nu hoppas jag L e på ingåend med bästa thaimaten i stan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar