tisdag 4 maj 2010

Tjejkväll

Ikväll ska vi på tjejkväll på golfklubben eller damkväll kanske man ska kalla det jag skulle gissa på en medelålder på drygt 52 år :) Men L har ju en ny kompis Gunilla 65+ som hon spelade med i helgen, hon skulle visst komma (detta en skrivet med glimten i ögat)
Jag e ju lite allergisk mot sådana här tillställningar när man e påtvingad att vara social bara för att man har ett gemensamt intresse. Men det kommer säkert bli trevligt, det är ju en skön stämning därute så jag tror dom lyckas fixa en trevlig kväll. Kanske kan få några tips från pron på klubben om hur jag ska räta ut mina bananslag lite. Kanske hittar man någon som man kan spela någon runda med oxå, inte för att det är så troligt att jag skulle komma på den tanken själv men man vet aldrig.
Fram tills dess blir d lite jobb faktiskt, skönt att ha något att göra.
Igår bokade jag o bästa T in en långdejt ska bli riktigt trevligt ser fram emot det!
Åh nästa vecka bär d av till Mellby, ska bli så himla skönt. Hoppas att det blir fint väder. Som vanligt blir d jobb när vi är där men det e ok, vi kommer ju ha nytta av jobbet under sommaren så vi får inte klaga. Men vi har blivit lovade en golfdag iallafall så det ska vi se till att fixa, spela på en riktigt grön bana, där har ju våren kommit ännu längre. För nu måste det vara vår nu får det inte bli kallt igen. I söndags var det ju så skönt, blåste kallt men fick x antal nya fräknar i ansiktet efter golfrundan. Just ja vi körde ju golfbil i söndags när vi spelade. Shit d e verkligen inte att spela golf men just då fanns inget alternativ, antingen åka golfbil och kunna spela eller att inte spela alls. Visst det är ju bekvämt att slippa gå mellan varje slag men man kommer lite ut rytmen o det blir ju inte jobbigt att spela så motionen försvinner ju. Men det var bra för mitt knä iallafall o d var roligt att köra den oxå även om det small om den ibland :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar