måndag 28 juni 2010

Barnhelg

Det gick väl sådär eller det gick bra men när det var dags att sova på fredagen så gick det inte längre för den minsta så det blev till att kalla in mamma o pappa som förstärkning.
Men vi hann med en del ändå, fredagen blev det Kista med lite shopping, eftersom det var midsommarafton oxå så var vi hem till H o C o grillade. När man kommer lite senare och har barn med sig så kommer man lix aldrig in i matchen men vi hade trevligt. Som tur var hade vi med oss en boll som vi kunde kasta lite med när barnen tyckte att det blev för tråkigt med alla vuxna. Men jag måste ändå säga att under hela tiden vi har haft barnen så har dom skött sig exemplariskt, inget gnäll inget tjat o inget gnabb systrarna emellan. Eftersom middagen drog ut på tiden så fick vi tårta med oss hem som vi njöt av i soffan innan det var dags att sova o det var då kaoset bröt ut men vi redde upp det o hade inte omständigheterna varit som dom blev så hade det gått bra att sova för alla. Men när M inte ens sovit hos farmor än så e d inte så konstigt att det inte gick att sova hos faster heller i en helt ny miljö.
Lördagen var tänkt att spenderas på Skansen men vädret ville annorlunda, åska o regn känns inte som toppenväder för skansken, så det fick bli bowling o bio istället. Bowling gick sådär med mitt knä men barnen tyckte det var jätteroligt. Som bio blev det Draktränaren i 3D, jag e ju ingen fan av tecknat o den här var väl inget undantag. Den var lite väl läskig kanske med tanke på M. Men det e ju coolt med 3D d kan man ju inte komma ifrån. Till kvällen blev det tacokväll o efterrätt på mcd. Hur kan man ha en kassa öppen en lördagkväll på mcd???? En person som skulle göra allt utom att steka burgarna typ. Tog väl 25 minuter bara att få glassen.
Sedan åkte barnen med A o A hem så det blev en väldigt kort barnhelg, men nu blev det tyvärr så. W var allt annat än nöjd med det men hon får komma hit själv någon helg i höst istället.

Idag skulle jag ta en promenad tänkte jag när jag var på väg kom jag på att en Ben o Jerry glass vore ju najs så jag tog en promenad till Gamla Stan helt enkelt. Ganska lagom distans, knät värkte som f-n men det e jag ju ganska van vid just nu. Lite solning på balkongen hann jag oxå med, måste faktiskt säga att jag blivit lite brun faktiskt. Känns fräscht :) Imorgon ska d piffas ögonbryn o ons el. tors blir d klippning oxå, kommer vara i topptrim till semestern :)
Jag har gått med på att åka på lördag istället för på fredag. Inte helt nöjd men jag förstår L som vill hinna få massage o inte vill stressa iväg. Då hinner vi städa undan o så oxå. Hoppas verkligen på ett skönt bilväder på lördag. Shit va skönt det ska bli!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar