onsdag 23 juni 2010

Menisk nr. 2!

Fick efter många försök läkartid idag. Det har ju typ varit omöjligt att få tag på någon. Telefonslussen öppnar kl 8 ringer man 8.01 så e d upptaget efter 33 försök kommer jagf fram till en svarare som säger vi ringer upp dig ca 9.05. Tror ni att det finns några tider kvar då?? Nope, samma visa dagen därpå. Det e ju rena lotteriet vem som kommer fram eller inte. Hursomhelst igår fick jag tag på en sköterska som såg förbi reglerna lite o gav mig en tid idag fast hon egentligen inte fick. Sådana gillar vi! Så idag var jag o träffade en väldigt trevlig läkare. Hon konstaterade att min menisk var paj även i vänster knät o den här gången mer trasig. Egentligen ska man då efter att ha undersökts av läkaren gå till en vanlig röntgen som inte visar något sedan ska man få en remiss till magnetröntgen o vänta på den men hon insåg väl att det inte var någon idé med det utan gick ut o frågade någon annan läkare antar jag och skickade remissen direkt till ortopeden. Så nu väntar jag på kallelse därifrån. Skönt att det finns läkare som e lite mer effektiva. Så nu får vi se hur långtid det tar, men hon skickade remissen dit det var kortast väntetid så det känns ju skönt. Men jag tycker att jag jobbat på ganska bra, två trasiga knän på mindre än 4 månader det e ganska bra.
Blir ingen vidare golfsommar :( Jag fick iallafall med mig en intyg så vi kan hyra golfbil billigare men jag spelar inte så bra när jag har bil, jag hinner aldrig komma in i rytmen. Intressant va? :)
Idag har d varit en underbar dag, trots beskedet som inte alls var lika tungt den här gången eftersom jag redan räknat ut att det var trasigt på riktigt, efter läkarbesöket gick jag ner till Liljeholmskajen med en riktigt bra bok o satt o softade där ett tag. Tyvärr var det så att alla som jobbade där i närheten oxå hade kommit på den brilljanta idén o gick ner dit för att äta sin lunch, lugnet försvann genast o förvandlades till ett kackel mellan brudar som planerade midsommar o inte tycket att grannarna skulle få vara med för man umgås inte så med grannarna o mammorna som diskuterade sina cravings nu när dom var gravida igen osv. Lite svårt att koncentrera sig på boken. Om solen skiner lika skönt imorgon får det bli ett annat läga vid vattnet.
Jag måste erkänna att jag e lite trött på fotbolls VM nu, nu när det viktiga sätter igång men det e nog övergående hoppas jag.
Imorgon eller på fredag kommer besöket, ska blibåde spännande o roligt. Som tur e finns mamma o pappa på lagom avstånd om det skulle bli katastrof men det ska det nog inte bli.
Bara 9 dagar kvar till paradiset :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar