torsdag 9 december 2010

Jippi ljuset hägrar

Oj va undan det går nu.... Jag i ppincip flyger fram över golvet nu.... eller nja men jag tar mig försiktigt fram inomhus utan hjälp av kryckor, det ni d e grejer. (Att minsta vridning eller ojämhet ger en viss smärta får jag ta) Testade ta på mig skor igår.... Nja inte än då... Det gör så ont! Men jag ser att det finns hopp iallafall o det känns väldigt positivt för jag är så sugen på att träna.
Känns lite overkligt att det är jul om två veckor.... Men nu när jag tittar ut så faller snön så himla fint ute att det skulle kunna vara julafton idag för min del.
Under den här tiden som kryckhoppare så har jag ju åkt en hel del taxi, det finns många olika taxichaffisar. Men jag måste säga att jag är positivt överraskad ändå, dom flesta har varit väldigt hjälpsamma o kört så nära dit jag ska som möjligt. Någon har tom nästan kört in i porten för att hämta upp mig. Igår kom dock ett litet bakslag.... Först så kom jag där med min ryggsäck (enda sättet att kunna bära med sig något) o mina kryckor. Får jag hjälp att komma in i bilen? Nej! Frågar han om jag behöver hjälp? Nej! Får jag be om att han ska köra bak sätet så jag kommer in med allt? Nej! Luktar han svett? JA!!!! Måste han prata om allt möjligt ointressant?? Japp! Vädret blev avhandlat ett par gånger. Kan han vara tyst när jag försynt tar upp mobilen som en vink att jag verkligen inte vill prata med någon taxichaffis? Nope! Han var alltså allt som jag inte vill att en taxichaffis ska vara. Jag vill bara bli upphämtad, sitta bekvämt i lagom varm bil, lyssna på någon trevlig radiokanal o sedan betala o säga tack för idag. Ingen konversation här inte. Men som sagt jag är förvånansvärt nöjd. Det kommer gå att skogen imorgon nu när jag skrivit detta.

I helgen kanske jag ska ta o gå på lite fest. Det var ju ett tag sedan o både jag o L har ju konstaterat att våra discodagar är över :) Men det känns som att det kan vara dags för att se lite folk o dricka lite bubbel! Det var på tok för längesedan med bubblet alltså :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar