torsdag 17 december 2009

En fundering

Jag har tänkt på en sak ett tag o funderar på om det är bara jag eller om det är ett fenomen i Stockholm. När jag bodde i Örebro så gick jag oavsett väder i princip överallt det tog 40 minuter att gå o jag hade kunnat ta bussen lätt för det gick i princip utanför dörren men jag gick även om dte var snöstorm. Nu helt plötsligt har det blivit jobbigt att gå ner till Ica o jag åker överallt. Jag tycker att det är lite krångligt med SL men jag har blivit så bekväm av mig att jag skiter i att gå utan tar buss eller tunnelbana hela tiden. Jag undrar om det är jag eller är stockholmare latare än resten av Sverige? Visst det är ju längre till allt i den här stan än Örebro men ändå.
Sen e ju SL typ sämst på vinterväder, det e ju förseningar hela tiden o spåren blir hala o då funkar inte tunnelbanan men men.
Just nu vräker snön ner utanför fönstret o hela södra stockholm står visst still. Det är inte kul för dom stackars eleverna som e ute o övningskör idag. Jag vet efter mitt lite missöde med torkarbladet häromdagen.
Idag var jag uppe med tuppen o gick till gymmet det var segt men det är en skön känsla nu efteråt även om jag e grymt trött.
Jag sitter o väntar på besked från L, hon e på sjukhuset o jag e orolig medan hon är lugn. Men det är jag som e den oroliga i vårt förhållande så jag e orolig för oss båda. Jag håller alla tummar i världen för att det inte är något allvarligt. Jag hoppas att vi får besked snart på vad det är. Som tur e har hon en iPhone så vi kan chatta med varandra hela dagen så även om jag inte är där med henne så e jag ändå med henne lix.

Gillar fortfarande att det är vinter..... Tänk om d skulle hålla i en vecka till.... Även om det betyder att vi inte kan spela golf på julafton. Snö e nog bättre än golf iallafall på julen.

1 kommentar:

  1. Jag är helt övertygad att sthlmare är bekvämare, just bara för allt finns tillgängligt. Vi från mindre städer är vana att förflytta oss av egen maskin tror jag. Vi hade knappt buss från "förorten" i vetlanda.... där fick man gå eller cykla om man skulle nånstans.

    SvaraRadera