söndag 6 december 2009

Jag önskar....

så att jag var lite pysslig eller att jag hade mer förmåga att pyssla. Jag såg ett jättesnyggt sätt att göra adventsljus på. Tyvärr var siffrorna slut och jag försökte hitta några fina någonstans men jag hittade inte, såjag tänkte jag kan göra på ett annat sätt, hur svårt kan det vara. Nu har jag gjort det o jag tror ett barn hade gjort det snyggare och då hade det varit charmigt oxå. Det är det inte när jag försöker "skapa" Men men man kan ha bara fyra ljusoxå utan siffror på.

Idag har vi köpt träningskort, 30 dagar på f&s blev det. Känns bra att inte behöva binda upp sig på ett år, visst det finns säkert billigare sätt men eftersom jag vet att mitt tränande verkligen går i perioder så känns det här bra. Det är oxå bra att kortet gäller i hela stockholm så man kan träna både nära jobb o hemma. Tyvärr var gymmet i Hornstull riktigt litet o knappt några kondistionsmaskiner alls sådär blir d nog mest pass tror jag. Men idag var jag o L där o tränade tillsammans. Jag tycker att det är så roligt om vi kan träna tillsammans, det blir så himla mycket enklare att ta sig iväg då o bli mer motiverad. Jag måste tagga ner mitt peppande ointe ställa mina egna krav som jag har på mig själv på L. Man ska träna på sin egen nivå. Jag o L e olika i vårt träningstänk o mitt tänk får inte gå ut över henne för då kan vi inte träna ihop. Men idag gick det jättebra och d kändes kanon.
Det är en sak som förvånar mig verje gång jag börjar träna igen efter mina uppehåll... Att mina benmuskler finns kvar... Att ha 120 kg på benpressen det e jag ganska stolt över o att inte träna så mycket heller gör att jag inte fattar. Jag har alltid haft stora benmuskler men det är ändå konstigt. Jag skulle vilja kunna väga min kropp utan mina ben någon gång haha.
Det fanns en bra funktion faktiskt på f&s hemsida där dom hade en väldigt bra communitysite med träningsdagbok m.m. Helt plötsligt tyckte L att det kunde bli kul att träna för då kunde hon gå hem o få pilla på datorn o stoppa in det hon tränat, allt som funkar för att man ska tycka det e kul att träna e bra :)

Helgen har varit lugn o skön, i fredags kollade vi på Män som hatar kvinnor o Flickan som lekte med elden, jag hade sett den första men inte den andra den var inte lika bra som första men ändå bättre än boken tycker jag.
Igår såg vi en skitfilm eller under filmen tyckte jag den var dålig men slutet gjorde att den blev bra faktiskt, Duplicity m Julia Roberts bla.
Sen har det ju äntligen varit skidskyttepremiär ÄNTLIGEN, det e ju så kul tvsport.

Det e inte långt kvar till jul nu. Jag e ingen stor fan av jul det erkänner jag men i år känns det soft än så länge jag vet inte varför, känns inte så stressigt inte än iallafall. Kanske e d för att vi har koll på julklapparna. Men stressen kan komma d vet man ju av erfarenhet. Har dock inte koll på julklappen till L....Måste komma på något riktigt riktigt bra d e hon värd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar