onsdag 10 november 2010

Inte igår

Om man int ehar något direkt att skriva om är det svårt att hitta motivationen till att blogga men nu ska jag göra ett försök igen.
Jag som älskar vintern tycker det är skönt att det blivit kallare ute, det jag dock gillar minst med vintern är det vädret som det är nu, slask o någon kass blandning av snö och regn. Fram med minusgrader och rikligt med snö tack!
Det som förundrar mig varje år iallafall varje år som jag bott i sthlm är hur dåligt sl klarar av minsta lilla blöta eller kyla eller tom ett litet löv. Hur svårt kan det vara? Det måste finnas något system som gör att tågen ska rulla i hygglig fart även om det är höst och vinter. Det kan inte komma som en nyhet att varje år blir d höst och vinter vilket innebär en viss kyla och nederbörd. När man sitter på tunnelbanan mellan rådmansgatan och skanstull och inser efter ca 3 min att jag skulle kunna gå halva vägen betydligt snabbare än vad tåget går. Helt sjukt! Jag var en av dom som absolut tyckte synd om alla som jobbade på sl förra året när det var vinter kaos, vissa saker är lite svåra att förutse med vädret idag, nja d borde man nog klara av. Skärpning! Föresten så tycker jag inte om att konstiga människor på tunnelbanan börjar se normala ut så dom överaskar när det visar sig inte vara helt som dom ska. Igår tex höll jag på att få en något påtänd man i knät när han somnade och framåtlutad kom cm för cm närmare mitt knä. Som tur var hade jag en tidning som jag läste som jag petade till honom i pannan när han kom för nära. Hade jag inte haft den hade jag haft honom sovande i knät o det e inte OK! Han såg tämligen normal ut lite trött bara men sedan hade han en liten utläggning med grannen om vad han tyckte man skulle göra på semestern, helt utan anledning. Då insåg man inte att det inte fanns många chips i påsen. Så fram över kommer jag alltid att utrusta mig med en tidning så jag kan försvara mig :)
Just nu e jag skitpeppad för att träna o det har hållt i sig över en bra period just nu o det ska minsann hålla sig fram till jul iallafall eftersom jag har en stenhård utmaning med turkiet Ida o den ska bara vinnas så är det! 70 000 steg ska man upp i varje vecka så d e bara att köra på det är ett fint pris i potten! :)
Det som fortfarande är ett litet problem är ju att d e lite krångligt att ta sig till träningen men d får man ta. Sen är det ju inte helt hundra med mina knän kan man väl säga, var tvungen att springa 5 steg för att hinna svara i telefonen idag o nu har jag skitont d känns ju kul. Men som tur är så funkar spinningen helt okej faktiskt o det är riktigt skönt.
Händer d något mera? Nja, vi går ju in e en hektisk födelsedagsperiod i släkten först ut är mamma så grattis till dig. Även om du inte läser detta.
Tyvärr så måste jag vara otrogen mot min bästa frisör nu, mitt hår ser rent utsagt förjävligt ut, det är så mycket att jag börjar fundera på om man kan sälja lite hår på blocket eller något till bättre behövande, det växer inte så mycket på längden eller jo det gör det men mest växer det på bredden så det e dags att göra något drastiskt åt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar