torsdag 11 mars 2010

Antiklimax utan dess like

Jo men den här skidresan blev ju lyckad.... eller inte. Började redan på vägen upp när d började regna istället för snöa som det gjort hela vintern plusgrader istället för minusgrader. Två sittliftar öppna plus barn området som låg så långt ner i skogen så d inte blev någon lutning på backen ens, men det blåste inte där iallafall. Bara att välja. Så vi fick åka i samma lift hela tiden typ vilket i sig inte gjorde så mycket för min del men självklart vill man åka i fler backar när man är där men jag ville åka skidor o d var huvudsaken att jag fick göra det. Inget åk blir ju det andra likt ändå. Men ja d var katastrof att inget mer var öppet pga att det var storm. En gång blåste jag typ omkull när jag skulle bromsa så mycket blåste det. Men första skiddagen blev bra iallafall tyckte jag o jag tror dom andra tyckte det oxå. Andra dagen böev väl sådär, fördelen var att det blåste inte riktigt lika mycket o d snöade o inte regnade som dom sagt på prognosen att det skulle göra men d blåste så d vara bara samma lift igen som gällde. Jag blev överkörd av en snowboardåkare o fick en liten smäll på knät men ingen fara alls, jag e ju van vid ont i knät lix. Sedan öppnade dom en till lift som gick högre upp på fjället o när jag har kollat innan vi skulle åka (typ hela tiden varje dag) så har inte den liften varit öppen trots att allt annat varit öppet så vi tänkte ju shit d här blir ju skitbra åkning. Problemet var bara att det knappt var preparetat o väldigt mycket lössnö vilket slutade med att jag fastnade med ena skidan i en snövall i en sväng o föll handlöst o eftersom inte skidan löste ut så vred jag till knät direkt. Jag hörde hur L skrattade till innan hon såg i vilken vinkel benet slutade, det såg säkert roligt ut för jag hade räddat några sådana gånger innan men inte den här gången. Så där slutade min skidresa. Vet inte om något är trasigt det känns bättre idag två dagar senare men jag kan inte böja det helt o jag kan inte sträcka ut det helt riktigt heller o vissa lägen gör väldigt ont så vi får väl se var det slutar. Men det var jäkligt jobbigt iallafall. Jag hade längtat så sjukt mycket efter detta. Räknat ner dagarna från i julas. Jag älskar Åre o jag ville att L skulle älska det oxå o vilja åka tillbaka, men nu blev hon ju helt anti pga att vädret ställde till det o liftarna var stängda. Det hela slutade med att vi åkte hem igår lunch istället för idag på eftermiddagen. Så sjukt tråkigt så det finns inte ord för det. Tänker jag för mycket på det blir jag deprimerad. Det sas inte många ord i bilen på vägen hem igår.
Min dröm har alltid varit åka skidor på vintern och spela golf på sommaren nu e d bara att hålla tummarna att inget är trasigt i knät så jag kan träna upp mig inför golfsäsongen o vara grym på den istället eftersom skidorna blev katastrof. Jag har hört några säga, "Ja men det kanske var tur d kanske hade kunnat hända något ännu värre" Sant absolut men just nu så struntar jag i det för jag ville åka skidor nu o även om inte benet e av o jag kan gå haltande på det så spelar det ingen roll, det var NU d gällde o d gick åt skogen.
Men vi hade en dag med bra skidåkning o jag njöt hela tiden jag fick till flytet i åkningen o jag kände vinden i ansiktet o farten under skidorna o d ska jag försöka ta med mig o glömma det andra. Vi bodde även skitfint o helt perfekt läge så det går inte att klaga det minsta på. Helt suveränt!
Det enda positiva e att vi fick en dag extra hemma för oss själva. L´s pappa har hjälpt oss sätta upp tv´n på väggen o upp med högtalare i vardagsrummet o vi har köpt tvbänken till sovrummet så nu e d bara tapeterna kvar innan vi är klara, o tapeterna är ju bara en liten del i det hela..... Men vilken dag som helst så kommer dom nog. Det kommer bli riktigt riktigt fint när det blir klart iallafall det ser man redan.
Idag har vi storstädat hela lägenheten, imorgon ska vi ta en Heron/kungenskurva dag o kolla på lite prylar o gå på bio o mysa helt enkelt. Ska bli najs d oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar