måndag 22 mars 2010

Äntligen

I onsdags landade äntligen tapeterna i lägenheten o ikväll ska förarbetet göras med spackling av skarvar o allt vad det innebär. Planen e att på onsdag ska vi ha ett färdig tapetserat sovrum. Hur skönt ska inte det då? Sen e d piffning kvar o det e ju bara roligt. Vi måste hitta schyssta sängbord oxå. D e inte helt lätt för det e ganska lite space att ställa dom på. Men något hittar vi väl på, så himla tråkigt att ha saker ligga på golvet.
Det har varit några lite tunga dagar nu, det tar en del på att inte var ahelt rörlig o inte riktigt veta om det är allvarligt, om d går att operera eller om det e bara e att gilla läget. Hoppas på en röntgen tid snart, verkar inte vara så lång väntetid.
Sen hatar jag att inte ha ett jobb, e jag så jäkla värdelös att jag inte kan få något jobb??? Jag har för dålig grund att stå på. När man säger att man e utbildad idrottskonsulent o jobbat som det i 10 år så ser alla ut som frågetecken. Skulle behöva lite mer utbildning men d kan man inte få när man e arbetslös då får man snällt ta studielån o det vill jag inte göra mer nu. Bara att gilla läget o bita ihop o be till högre makter eller något o hoppas att det vänder någon gång.
Imorgon kväll ska vi gå på Sarah Dawn Finer som jag fick i julklapp av L, ska bli kul, Jag älskar hennes röst så det blir säkert riktigt bra. Vi ska hinna med lite mat innan oxå på något trevligt ställe, en liten tisdags dejt helt enkelt, inte helt fel direkt :)
På fredag ska Laila in för den årliga checken så att allt e ok. Vi ska bara få loss henne från parkeringen eftersom ena däcket frusit fast men nu har d ju varit varmt o sol ett tag så förhoppningsvis ska d väl lösa sig.
D känns lite galet att det är påsk nästa vecka och dte ligger fortfarande snö kvar ute. Tänk alla dom lyckostarna som ska till fjällen o åka skidor över påsk. Mitt skidbehov stillades ju inte direkt under vår lilla semester. Påsken firas i Örebro i år. Ska bli trevligt, ryktas om att lilla Alva ska presenteras för släkten oxå. Sjukt mysigt m en liten bebbe, men NEJ jag vill inte ha någon egen. Vi var o fikade igår o då insåg jag verkligen att jag inte vill ha barn. Jag tycker verkligen om barn men jag vill inte ha några egna, det räcker att jag har två underbara brorsbarn. D e perfekt.
Undra om jag ska jobba lite nu? Fast det e ju inte så att man sliter ihjäl sig här. Måste vara dags för högsäsongen snart tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar