onsdag 3 mars 2010

Snart

Inte många dagar kvar alls nu.... Snart sitter jag med trötta ben, vindbitna kinder o mår ganska så bra, eller så har dagen varit så bra o vädret e kanon o pisten lockar ännu mer så vi är ute o åker kvällsåkning oxå, vem vet. Sjukt najs ska det bli iallafall. Ser dock ut som att det ska snöa hela nästa vecka så imorgon måste jag gå o köpa googles för jag vet inte var mina har tagit vägen, det e ju bara typ 10 år sedan jag åkte senast så dom kan ju ha försvunnit på vägen någonstans. Jag gillar inte att köra med googles men ibland måste man om inte annat när man sitter i liften :)
L´s pappa kommer redan fredag kväll o ska sätta upp lite grejer på väggarna, tv´n i sovrummet bla trots att inte tapeterna kommit upp än. Jag tror det kommer ske vilket år som helst faktiskt. Vi har iallafall bestämt oss för vilka vi ska ha och vi tror att dom är beställda men vet inte riktigt. Det kommer bli riktigt snyggt när det blir klart men det har varit en riktigt lång process.
Är av någon anledning lite låg just nu, vet inte varför, har verkligen ingen anledning till det, men jag vet att det kommer att vända. Träningsmotivationen är helt bortblåst men körde ändå ett hårt pass idag. Det var skönt o jag gillar ju att träna så jag måste sätta fart på det igen, jag tror att jag kommer komma hem fylld av ny energi när jag kommer från Åre.

En sista OS rapport. Tycker att det var ett helt okej OS faktiskt, Sverige tog många medaljer för att vara ett så litet land, jag skulle ha velat se några riktiga skrällar bara det hade varit kul. Självklart är det skrällar att skidåkarna tog så många medaljer men någon riktig pangskräll e d ju ändå inte. Men det kanske kommer om 4 år :)
Helt ärligt är det ganska skönt att det är över, visst jag saknar att kunna ligga o kolla lite innan jag ska sova o spänningen det ändå ger men att jag blir styrd av det eller jag väljer att bli styrd av det under två veckor för att jag är så intresserad av det. Men nu är det över o det vanliga livet kan komma tillbaka :) Vi kan behöva det. Jag har blivit väldigt osocial ett tag nu o det är tråkigt framförallt när det går ut över andra. Jag ska försöka bättra mig, behöver lite energi bara.

Efter OS finns ju alltid melodifestivalen :) Jag tror att det kommer bli en ganska bra final, nu är ju alla katastrofbidrag bortplockade. Min favorit rent låtmässigt o känslomässigt är Anna Bergendahl, jag fick rysningar när hon sjöng, jag hade glömt hennes coola röst. Jag tror dock inte att hon kommer vinna o jag vet inte om jag vill att hon ska vinna heller för hon skulle vara chanslös i eurovision. Det är väl egentligen alla numera. Peter Jöback hade jag sett framemot men jag kan verkligen inte bestämma mig för vad jag tycker. Han har ju tävlingens klart bästa röst men lite för mycket musikal i vissa partier i låten, det e klurigt. Ska bli kul att se nästa lördag.

Hörde om något helt sjukt idag. En 73-årig kvinna har blivit våldtagen av en 20-åring. Ursäkta???? Vad hände nu??? Hur sjukt får det bli egentligen??? Alla våldtäkter är vidriga o dom män som utför dom saknar enligt min mening något i huvudet. Men hur fungerar man om man våldtar en 73-årig kvinna???? Ska det vara av maktsjäl eller vad? Jag förstår ingenting, helt sjukt är det iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar