onsdag 7 oktober 2009

Klipp

Igår var vi i Barkaby och skulle kolla efter en schysst vinterjacka till mig det är inte helt enkelt. För den får inte vara för varm då får jag spel när jag börjar bli för varm vilket händer ganska fort, den måste ha hög kvalité för den ska hålla ett tag, den måste vara i funktionsmaterial alltså tåla en viss väta och blåst för kanske kanske kanske ska vi åka skidor i vinter o då behövs riktiga kläder, sen måste den ju vara snygg oxå och ganska tidlös vill inte köpa en ny jacka nästa år bara för att färgen inte funkar det året eller så. Ja d e inte helt enkelt alltså. Så... jag lyckades inte igår heller. Inget som fick godkänt på dessa områden. Så jag får leta vidare. Det är ingen jättepanik för jag har jackor som går att använda men det är aldrig fel med något nytt :) Provade en jacka som jag inte kunde ha förra vintern som nu satt i princip perfekt så egentligen har jag ju en helt ny jacka men den har inte ala funktioner som behövs :) Hur som helst så gjorde jag ett grymt klipp igår.... Jag köpte en golfklubba för 99:- en driver (den som man slår längst med) den var visserligen begagnad eller demoklubba men om du ska köpa en helt ny driver så kostar den minst 2000:- så jag gjorde ett klipp o skulle d vara så att jag inte kommer överens med klubban så gör det inget för då har jag inte investerat en förmögenhet på klubban. Det e ju så att man inte alltid kommer överens med klubborna och då är det ALLTID klubbornas fel inte den som håller i dom. Kom ihåg det!
Vad händer annars då? Var på en jobbintervju idag. Tror att jag är tämligen chanslös på det jobbet men jag var där o gjorde mitt bästa. Förstod inte allt dom pratade om men det blir säkert bra. Min kollega kan andas ut iallafall hon lär nog få ha kvar mig ett bra tag framöver o det funkar bra för mig oxå. Men det är inte roligt när man kommer dit o så kommer det in 4 st som ska intervjuva. 2 st avdelningschefer, fackansvarige och den man ska jobba tillsammans med. Man känner sig inte så himla stor då. Vi får se vad som händer.
I helgen får vi huvudstaden finbesök av Turkietbitchen, hon har lämnat över allt ansvar till oss andra att planera så vi får väl se hur dte blir med det. :)
Nästa vecka fyller lillebror år så nästa helg blir det ett besök i Örebro, det var riktigt längesedan nu så det ska bli kul. BLir nog en hel helg för mig o halv helg för L. Najs najs. Ska hinna m både släkthäng m busbrudarna och minst ett LÅÅÅÅÅÅÅNG häng m bästa T. Saknar det så d ska bli kul.
Hörs då :)

1 kommentar:

  1. Vi ser fram mot ditt besök! Vi saknar dig massor.
    MVH lillebror+2 busar

    SvaraRadera