måndag 19 oktober 2009

Örebro helg

Jäkligt trevligt har jag haft. Träffat större delen av släkten, hängt med familjen W-E massor, spelat tvspel o fått stryk i d mesta. Hann med att piffa ögonen oxå så nu ser d ut som jag har ögon igen.
Sen två läng fika/häng m T o dotter, supertrevligt som vanligt. Jag älsar verkligen dom stunderna. Var för längesedan vi träffades men nu e blir d inte lika länge till nästa gång iallafall.
Fick höra världens roligaste kommentar i helgen av 3-åriga Henke, någon hade frågat vad han gjort hon sin mamma när han var där "Kollat på pökfilm, där sög dom". haha den ni. Ni får lista ut vad d betyder egentligen.

Jag har insett under helgen att jag har blivit stockholmare. I fredags skulle jag åka kommunalt efter att jag varit på stan o fikat, jag brukar inte åka kommunalt i örebro för jag tycker att man kan gå till de flesta ställena men nu regnade det så jag kände att d var läge helt enkelt. Kommer till busshållplatsen o d e 20 minuters väntan tills bussen kommer, den går nämligen bara 2 gånger i timmen o då snackar vi inte landsortsbussen utan en central buss. Det gick ju inte att stå där o vänta så jag valde mellan taxi o gå i regnet. Så jag knallade helt enkelt istället. Blev lite blöt o varm eftersom jag hade packning på ryggen oxå. men jag behövde inte vänta iallafall. :)
Nästa tillfälle var på en stor kundparkering skulle åka iväg o var lite stressad för att jag hade en tid att passa. Varför måste man gå mitt i vägen o inte intill där bilarna står parkerad utan mitt där man ska köra? I min frustration, säger jag högt för mig själv. "Bönder" :) Nu var han nog inte örebroare utan säkert från Fjugesta eller kumla eller nåt men ändå. Jag får nog tänka över mina storstadsfasoner :)
Men jag har ingen som helst längtan tillbaka till Örebro iallafall. Jag saknar vissa personer men stan i sig finns d ingen längtan alls till. Finns mycket som jag inte gillar m sthlm såklart men fördelarna väger över. Inte bara att min kärlek finns här utan d liv jag har skapat mig känns som jag oftast trivs med.

1 kommentar:

  1. coolt - tänk att detta kommer ifrån dig....som blev stressad av sthlm för drygt 1 år sedan..

    Istanbul nästa!
    /i

    SvaraRadera