onsdag 18 november 2009

Najs najs najs!

Hade lite ångest innan att jag inte skulle bli tillräckligt glad för min överaskning som L hade ordnat igår för hon hade sagt att jag nämnt något under helgen som gjorde att hon var osäker. Men hon ljög nog lite tror jag... Snacka om att jag tänkt o funderat jag hade fått lite ledtrådar så jag hade en tanke men jag tänkte oxå att det var lite mycket om jag skulle få det. Vi startade från L´s jobb o sen åkte mot norra delarna av stan o ju närmare vi kom desto mer kändes min känsla rätt o d visade sig att jag hade helt rätt o hon behövde inte vara orolig för att jag inte skulle bli glad....
Hon hade bokat tid för mig på Dormy där jag fick prova ut en ny drive :) Så coolt! Fick prova några stycken efter att dom mätt ut vilken sving hastighet jag hade o åt vilket håll bollen har en tendens att dra iväg efter utslaget. Rätt stiffnes i skaftet rätt loft på klubbhuvud osv. Sjukt coolt. Så nu har jag en drive hemma som jag slår ca 185 m, den går rakt oxå. L har ångrat sig redan när hon såg hur långt jag slog med den :) Hon har ingen egen utan har lånat en. Att min desutom e större än den hon har lånat gör ju inget. Så igår kväll satt jag mest o kolla på den o klappade lite på den :) Bara så jäkla trist att fyll i november bara när man får sådana här paket.
Jag har lite samma känsla som jag hade när jag fyllde 10. Min mormor o morfar hade lovat mig sedan något år att när jag fyllde 10 skulle jag få en 3 växlad cykel (vilket var typ d coolast man kunde ha då, konstigt eftersom det inte e så längesedan) men jag trodde ju inte riktigt på det. Jag minns precis hur det var den dagen. VI bodde i Karlstad då o dom bodde i Örebro, man kunde från köksfönstret se hur dom kom från parkeringen ner för en liten sluttning o dom ledde en sprillans ny cykel, till mig lix fatta jag fick en sådan cykel jag önskat mig. Jag blev så glad o generad (jag var väldigt blyg) så jag glömde att säga tack utan sa bara att mormor var knäpp, schysst. Det var en röd DBS, den glänste verkligen. Men eftersom det var november så fick jag inte cykla på den förens det var vår, jag fick cykla något varv på gården men det var allt. Så cykeln stod på mitt rum så jag kunde titta på den. Jag tog även en rulle med kort på den ur alla tänkbara vinklar o några coola där jag stod o hängde lite sådär coolt på den :) Lite samma känsla e d nu, jag kan ju inte använda min nya klubba på riktigt än. Men d finns som tur en inomhus hall där man kan stå o slå o sen finns det en range i Kista som har belysning o infravärme så det kommer nog bli några besök där :)
Vi var på Hard Rock Café o käkade spontant. Vi kom på att en tisdag så kan d ju inte vara så mycket folk, brukar ju vara omöjligt att få bord där. men jag rekomenderar det inte. Maten var verkligen inget vidare. Jag hade väldigt höga förväntningar för nr vi var i USA var vi ju på hard rock i Orlando o det var ju typ den godaste köttbit jag ätit någonsin. Det e föresten precis ett år sedan vi var där. Det var en cool resa det. Den blir lix bättre o bättre ju längre tid det gått efter man kom hem. Kan definitivt tänka mig att åka tillbaka. Synd bara att man måste flyga dit.
Jag e jäkligt nöjd med min födelsedag i år, paketen har verkligen varit världsklass. Tack till alla er som gratulerade mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar