söndag 8 mars 2009

Halv vaken

Känner mig lite mer vaken just nu, har haft en bra helg och det är så mycket enklare när L e hemma och jag kan känna henne nära och känna den kärlek hon ger mig. Tamt kanske men det är så jag känner.
Har egentligen inte hänt så himla mycket, igår sjöng vi singstar för fulla muggar vi var tre st, kändes lite halvt avslaget innan, vi kollade Andra chansen o var nöjda med resultatet men jag trodde nog att det skulle dö ut efter det sedan sjöng vi i tre timmar, det e så sjukt roligt att sjunga eller skråla kanske man gör mera. Det är en rejäl humör höjare iallafall.
På fredag ska vi se melodifestivalgenrepet live, ska bli skoj, vi gjorde det förra året oxå o det e härligt att uppleva det live innan man ser det på tv på något sätt, skön stämning.
Sedan ringde svärismamman och tyckte det var tråkigt att åka på spa själv o tyckte att vi kunde följa med så det ska vi göra tre dagar av lyx o bli bortskämda, det är nog precis vad jag behöver just nu, det kommer nog ge mig en massa ny energi att ta tag i livet på nytt igen. För energi är något jag har väldigt dåligt av just nu. Men jag tror att det kommer fyllas på där, lugn o ro, lite behandligar, lite promenader o träning o nyttig mat det är väl en schysst kickstart på nya tag i livet, eller?

Måste komma igång med det där att röra på mig igen men jag har ett problem, jag går alltid ut för hårt o sedan däckar jag totalt, känner mig mesig när jag bara går en kort sväng, jag vill känna mig nöjd med mig själv när jag rör på mig och det är en dålig spärr jag har inom mig själv, bara emot mig själv o inte så mycket hos andra. Ska jag göra något vill jag ta ut mig o då känns ett varv runt trekanten inte som någon större utmaning men jag måste inse att jag inte är ung o vältränad längre utan helt ur form. Ta det lungt o öka takten inte gå ut stenhårt o rasa samman totalt. Tror ni jag lyckas? Tveksamt :)
Jag skulle faktiskt vill testa några PT timmar men det e ju så sjukt dyrt o sedan vill jag nog egentligen int eveta hur dålig form jag är i men kanske kan det göra att man bygger upp sig på rätt sätt inte bryter ner sig.... Ja ja vi får se, ett varv runt trekanten får det väl bli....

3 kommentarer:

  1. Spa låter som en Guda sänd gåva! Åk dit utan förväntningar eller för stor press på dig själv utan bara njut av att få finnas till.

    Har nyss hittat hit till din blogg och förstår att du kämpar mycket med dig själv och det kan vara så extremt uttröttande rent fysiskt och mentalt. Önskar dig lugn och harmoni i din själ - en dag i taget! En SAK i taget - det viktigaste först.

    SvaraRadera
  2. Gud så härligt med spa! Lyxigt! Ta det som en nystart!!

    Vi ses på fredag!!

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni får en skön och avslappnad spa-upplevelse.
    Det kan ju faktist vara så att man är duktigare om man tar hand om sig än om man sliter ut sig. Så du borde kanske känna dig nöjd med att ta det lite försiktigt, du vet ju att det leder till att du (om ett tag) kan få ta i riktigt ordentligt och känna dig nöjd över det oxå.

    SvaraRadera