söndag 29 mars 2009

Skrämmande

Jag såg något på TV4 sporten idag som var riktigt skrämmande. I Eskilstuna finns det en gymnastikförening som har elitträning för barn. Då menar jag riktig elitträning dom tränar 15-20 timmar i veckan och dom är bara barn. Ledarna hade en något skev bild anser jag och även RF (riksidrottsförbundet) man har inte elitträning i den åldern. Inom gymnastik e man pensiönär som 18-20 åring men är det värt att förstöra hela kroppen för att nå framgång i idrott? Har barnen verkligen något val? Är det dom som vill träna så mycket? Jag har sett skrämmande bilder på detta från Kina o Ryssland där barn väljs ut från väldigt låg ålder o drillas sjukt hårt, för vad? Att vinna OS eller VM men vad händer sedan? Jag älskar verkligen idrott det gör jag men det här är sjukt o det är hemskt att det kommit till Sverige, det har säkerts funnits tidiagare oxå men nu kom det verkligen fram i ljuset. Jag hoppas på en het debatt om detta. Jag tycker det e så fel!

1 kommentar:

  1. http://www.kumlainnebandy.se/aktuellt.php?name=&id=321

    Det är väl kanske inte allt för unga barn, men det är trots allt barn... Same, same but different lixom! Jag är emot..!

    SvaraRadera