måndag 6 juli 2009

Måndag

Känner att jag haft en bra helg, egentligen har det inte hänt så mycket. Vi har sett tre bra filmer, e väldigt sugen på att kolla på film just nu.
Igår var vi på Barkaby igen, det är så olika vad man hittar där om man hittar något alls man måste ha tur att dom fått in lite nytt o i rätt storlekar oxå. Men igår hade vi tur, jag hittade en del kläder så nu e jag ganska nöjd med garderoben, visst man vill väl alltid ha mer men nu är d inget som jag lix behöver. Jo ett par skor o d verkar helt omöjligt att hitta några som jag vill ha. Får jaga vidare helt enkelt.
Den här veckan e fullbokad på dagarna vilket känns riktigt skönt.
Imorgon ska jag klippa mig, är inte i jättebehov av det egentligen men ville fixa det innan semestern och då var det den här tiden så då fick d bli så. Lite slingor typ ska d oxå bli så jag ser sommarfräsch ut oxå :)
Längtar till Mellbystrand nu, bara 11 dagar kvar tills vi e på plats. Lite besök är inplanerade oxå, det ska bli riktigt najs. Men fram tills dess e d fullt ös som gäller så att det känns som semester sedan.
Vikten har fastnat, händer ingenting just nu, lite frustrerande är det men jagger inte upp o borde ju vara nöjd med vad jag har åstakommit hittills. Bara det att ha ändrat tänket om hur jag äter är ju en vinst i sig. Att se till att få i sig rätt saker i rätt mängd för att jag ska må bra. Vi har ändrat på en hel del i kosten som är bra o vi äter fortfarande så vi blir mätta men vi äter rätt saker o d e viktigt. Bara det att ha lagt godis o sånt på hyllan känns ju bra. Visst finns suget där, det var faktiskt mindre i början än vad det är just nu men jag håller mig. Av någon anledning är jag sugen på kanelbullar hela tiden. Går förbi ett café varje dag där dom har nybakta bullar som doftar sådär härligt nybakt när man går förbi o det är en plåga varje gång. Men jag biter ihop och går med bestämda steg förbi :)
Ikväll börjar en riktigt bra tvserie igen. Man kanske inte ska kolla på tv på sommaren men nu e d ju dåligt väder iallafall så då spelar d ju ingen roll.
Har ett filmtips till er som inte sett den än Eagle Eye, riktigt bra o spännade film.

1 kommentar:

  1. Om du minns så rekomenderade jag den filmen för ett par månader sen. Riktigt bra rulle.

    SvaraRadera