onsdag 29 juli 2009

Nya äventyr

För L innebär det att åka spårvagn i gbg för första gången även om vi fick vänta o åka en omväg hem så var hon bestämd på punkten att vi skulle åka det så d gjorde vi det. Det var ju en upplevelse, det var ju som att slängas tillbaka x antal år i tiden när man meddelade sig med att man ville kliva av genom dra i en kabel i taket :) Men nu har vi gjort det oxå o det hör ju faktiskt till gbg att göra det.
För mig innebär nya äventyr att jag idag för första gången någonsin köpte ett åkband på Liseberg, tyvärr var det så långa köer o vi blev lite sena dit så vi hann inte åka så mycket så d var knappt lönt att köpa det om jagf räknade efter men det e ju inte poängen. Jag åkte iallafall bergbanan två gånger o d var ganska roligt även om ja blundade första gången :) Sen åkte vi Kållerado 2 gånger bara för att barnen ville d så gärna ;) (inte alls jag som L påstår) Man kan väl sammanfatta det som så att jag blev nog träffad av alla strålar som kommer sprutande som gick jag var VÄLDIGT blöt efteråt, som tur var var det fint väder så jag frös inte så mycket.
Spelade på lite chokladhjul o så oxå, lyckades visst vinna 3 kg Alladin/Paradis :) Inte så bra för vikten men vi får ge bort lite helt enkelt. Det hör lix till att man ska spela på hjulen o hur ofta vinner man stjärnvinsten lix? :)
Vi hade en trevlig dag med familjen Wirström Edman, barnen älskar att åka karuseller så dom njöt som tur var hade dom varot där igår oxå utan direkt några köer o kunnat åka massor då.

Imorgon blir d frukost på rummet, linch på avenyn innan vi far tillbaka till Mellby, vi hade någon liten plan på att spela en runda golf på vägen ner igen men vi hoppar över det våra fötter måste få vila lite för man går sjukt mycket när man e här så dom skriker efter att få vila nu. Det får bli golf på torsdag igen :) Vi har sett ut banan som e nästa utmaning, riktigt najs ser den ut att vara.

Nu d e dags för sängen

nattinatti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar