torsdag 9 juli 2009

Paraply?

Idag vräker regnet ner här, det ser ut att bli så hela dagen. Det gör mig inte sådär jättemycket egentligen, jag ska ju ändå sitta inne hela dagen. Men det jobbiga e ju när man ska ta sig till o från t-banan då kan man ju inte undvika regnet. Då kommer ju den här uppfinningen paraply in i bilden... Ed någon som e nöjd med den uppfinningen egentligen. Det enda det skyddar egentligen e ju huvudet. Visst jag e lite bred lver axlarna men det e ju inte så att jag går utanför paraplyet så man tycker ju att det borde skydda lite mer. Men ett sånt här ihopfällbart gör ju bar aatt huvudet i bästa fall är torrt o d e ju bra för då förstörs ju inte frippan iallafall men man blir ju i princip lika blöt om ben osv iallafall. Vi köpte sådan stora golfparaplyer o dom e ju lite bättre men dom har vi lyckats slarva bort såklart o dom e ju lite klumpiga när man ska åka t-bana o så man måste släpa på dom. Jag e helt enkelt inte helt nöjd med paraply. D e kanske som Fritz säger "man får inte gå ut när det regnar utan regnkläder". Kanske värt att fundera på men då måste man ju iallafall ha paraply för att rädda frippan. Det e viktiga problem som jag funderar på idag som ni märker. :)

Igår skulle vi testa ett nytt thai ställe som inte ligger så långt ifrån där vi bor, vi skulle ta med oss o sitta i soffan o käka o softa lite för vi var ganska slitna båda två. Vi åker dit o d ser väldigt fräscht ut o så. Jag beställer bara wokade grönsaker o L tar typ samma fast med kyckling i. När vi kommer hem o öppnar förpackningen så innebär grönsaker på detta ställe 85% bambuskott, några remsor morot o några bitar zucchini, sug på den ni. Visst blir man sugen. Att det sedan ligger i någon slags dassig grumlig sås gör inte saken bättre. 85 kr direkt ner i soptunnan det var oätligt! Så vi fick helt enkelt fixa till något hemma iallafall det kändes ju kul. Men nu vet vi att det stället inte e något att satsa på i fortsättningen. Vi får fortsätta äta hemma helt enkelt, vilket vi blivit väldigt duktiga med senaste månaden, visserligen ganska enformigt men gott o mättande.
Äntligen visade vågen lite minus idag igen så hoppet tändes igen att lyckas nå målet till nästa fredag då d e slutvägning innan semestern. Byxorna satt lite lösare imorse oxå d känns ju bra. Byxor föresten e ju en riktig nackdel med regnet, när jag väl startat med shorts på sommaren vill jag inte gärna dra på mig jeansen igen men nu har man ju inget val lix d e trist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar