torsdag 16 juli 2009

Städning

Jag har klarat ännu en gång att städa utan att bli arg. Lite imponerad faktiskt men den här gången var d ju bara vår smuts att städa undan o ingen inneboende att ta reda på efter. Det finns en sak som jag kan bli galen på när jag städar o d kanske kan få er att förstå att det inte e så konstigt att jag blir arg när jag städar. Ni vet när man ska dammsuga mattor så fäller man ju ner eller upp en flärp typ uppe på munstycket på dammsugaren, eller så ser det ut på våran dammsugare iallafall. Sedan när man ska gå över till vanligt golv igen så ska man ju ta tillbaka flärpen i utgångsläget MEN det e här problemet uppstår. Den jäkla flärpen stannar ju inte kvar i utgångsläget utan hoppar tillbaka. Jag blir galen!! En väldigt liten sak som går att rätta till lätt genom att trycka tillbaka den ordentligt men så blir d ju inte. Om jag irriterar mig på en sådan sak så kan man ju förstå att irritationen kan bli stor efter en städning. Men idag var det lungt.

Men nu e d klart inför semstern iallafall. Städningen - Check, Tvättning - nästan Check, Packning - Chek imorgon på 5 minuter.
L får äran att tvätta Laila o ge henne lite bensin så hon orkar hela vägen ner.
Det kommer ju som vanligt bli hela bilen full med packning. Tur att det bara e vi två annars skulle vi nog inte få plats :) Men det blir ju så när man har bil, man tar ju med sig så mycket onödigt som man egentligen skulle klara sig utan men nu slänger man med det oxå för d finns ju ändå plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar