fredag 12 februari 2010

Äntligen!!!

Inatt kl 3.00 startar äntligen OS eller OL som d heter i Norge, när Norge fått OS i Lillehammer 1994 så gjorde dom en ramsa "nu har vi fått OL i Lillehammer, Lillehammer. 1994 i Lillehammer, Lillehammer... osv." (m norskt uttal då såklart) den har verkligen etsats sig fast på hjärnan o studsar runt där inne i skallen hela tiden man kan ju bli galen för mindre. Det blir ju inte just något klämkäckt heller när d e på norska shit, fråga L hon e inte helt nöjd heller för iblan ok ganska ofta råkar den slinka ut ur munnen, i början skrattade hon högt nu suckar hon mest :)
Men nu börjar det iallafall dom stora olympiska spelen som vi har längtat eller hur ;) Ni som vill se något annat än sport på tv kan glömma det nu är d OS o då fokuserar vi på det. Jag hade ett riktigt gräl med ett ex som inte kunde förstå varför man var tvungen att sända all sport live. Ja varför ska man göra det.... Kanske pga att ALL SPÄNNING FÖRSVINNER ANNARS!!!!!! Kan bli lite upprörd nu oxå känner jag :) Men ok jag kan förstå att det blir lite mycket för er som inte gillar sport. men för mig är det som att komma till himlen :)
På söndag blir det en dagstur till Örebro med firandet av mormor som fyller år o sedan måste vi ju hinna med en fika med dom små pepparkakorna eller iallafall den ena av dom :)
Det är ju den stora kärleksdagen oxå, jag e lite kluven, för ibland e man ju inte sugen på romantik på en speciell dag men självklart ska den firas på något litet sätt, kanske lyxar med ett litet chokladhjärta i Laila på vägen :)
Nämen hörrni, ha en skön helg o Heja Sverige :)

1 kommentar:

  1. Tycker de är kul med os, jag var ju i lillehammer då de begavs sig.(min moster o kusiner bor ju där)

    Det SKA upplevas live!, de är en sån folkfest! De var då jag blev lite förälskad i foppa! =)
    De fanns en låt som heter OL - floka (kolla youtube om du e nyfiken), den sjöng alla och dansade. Den kan jag fortfarande, före varje hockeymatch skulle de sjungas o dansas!

    SvaraRadera