söndag 21 februari 2010

Träningsvärk!!!!!

Vad hände i mina ben? Tränade jag mer än vad jag insåg? Jag har den grymmaste träningsvärk jag varit med om på länge. Senaste gången var typ när jag började gymnasiet o vi hade försäsongsträning tillsammans med killarna i klassen såklart o körde olika hopp o steg i 1 timme, helt omöjligt att sätta sig ner o det är typ samma nu. Jag kunde inte vända mig i sängen inatt för det gjorde så ont. Men träningsvärk e den enda värk man kan stå ut med för då har man gjort något bra. Tanken var ju att det skulle tränas idag men den tanken slogs bort för nog för att man ska träna bort träningsvärk men det var verkligen inte ett alternativ idag. Solen sken ju ute så vi betsämde oss för att gå ut en sväng. Blev en långpromenad trots att det var lite friskt ute o på bron över årstaviken så bet det rejält i kinderna, men det var ändå en sådan promenad som gör att jag gillar vintern. Jag såg skidåkning framför mig o knallar på lix. Skönt! Att man fick slita lite extra när det inte var plogat o uppför gjorde inget. Så det blev lite träning ändå. Värken finns dock kvar fortfarande. Avslutade promenaden på Frapino i Hornstull med en latte o läsandes QX kändes som den perfekta avslutningen. Sen frös vi så mycket så vi chansade på att tunnelbanan skulle funka o ta oss hem o hem kom vi.

Igår var det ju en underbar OS kväll. Vilket lopp! Sjukt spännande o vilken avslutning. D e allt jag säger. Ikväll blir det en kanon kväll på papperet iallafall. Imorgon ska jag göra något som oxå bara händer var fjärde år, jag ska ställa kl på 5 se avslutningen på en curling match o sedan se Sverige-Finland i hockeyn som börjar kl 6. Japp jag vet det är helt galet men d får man ta. Troligen så sover jag lite middag sen :)

I fredags fikc min "lilla" kusin en dotter, en liten Alva (jag tror det är tilltalsnamnet) Det e helt sjukt den där lilla skitungen som inte kunde säga tomte utan envisades med att säga tonte trots att vi sa "Det heter toMte mmmmmm toMte" Så log han med hela ansiktet o sa "mmmmm toNte" Han har blivit pappa nu. Innebär det att jag är jättegammal nu? Eller innebär det kanske bara att han har blivit vuxen? Jag röstar på det sista för jättegammal e jag då rakt inte haha Men ett jättestort grattis till er båda eller alla tre kanske man säger, jag e övertygad om att ni kommer bli grymma föräldrar o jag ser fram emot att komma o hälsa på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar