söndag 14 februari 2010

Kärleksdagen o OS

Alla hjärtans dag innebär naturligtvis kärlek för mig även om det är som vilken dag som helst o man ska ju visa kärlek vilken dag som helst, men att skicka en lite extra tanke på den här dagen e väl inte fel men Alla hjärtans dag innebär oxå mormors födelsedag så idag har vi varit i Örebro för att fira henne. Det var jobbigt jag kan inte hjälpa det men jag tycker det är jobbigt att hon är gammal o att hon bara försvinner, det e jobbigt att se och det är jobbigt att märka att hon inte e med i matchen. Mormor har alltid varit speciell för mig jag var dagbarn hos henne som liten, men på senare år har jag varit skitdålig på att vara barnbarn men d e för jobbigt. Jättesjälviskt jag vet men så e d. Jag var på väg att börja gråta idag när vi satt allihopa där o hon skulle säga något o ingen förstod vad hon ville säga det gör ont i hela mig. Hon satt där så tunn i rullstol o med bruten arm. Inte alls roligt.

Sedan var vi såklart hemma hos bästa T, tyvärr var M på jobbet men vi hängde o umgicks m T o d e så himla skönt att hänga med henne, det vi har e verkligen äkta vänskap o jag e så himla glad att hon finns i mitt liv, jag tror inte att man kan ha så mycket bättre vän. Jag vet att skulle jag behöva henne så finns hon där på riktigt o om hon behöver mig så finns jag där direkt o d vet hon. Vi kan bara vara o känna oss avslappnade i det o d e viktigt tycker jag. Tack för att du e min vän!
Eftersom hon så gärna vill slippa kolla på OS men ändå vill ha viktiga uppdateringar så kommer min uppdatering här....
Sverige börjar som vanligt strålande.... Iallafall innan OS då slår dom alla o upppmålas som stora favoriter sen kommer vi till OS så inser vi att alla andra nationer struntat i resten av säsongen o satsar på OS istället o vi står snällt o tittar på o förstår inte alls vad som hänt. Journalisterna måste hitta en anledning o skyller på skidorna, "D e svårt nu när dom e tvugna att salta banan för att ha kvar snön" Men herregud, e d bara ni som har d problemet varför kan alla andra valla då??
Nej då så bitter e jag inte men det e lite samma syndrom som det brukar vara höga förväntningar o sedan en 12:e plats d e inte riktigt samma grej. Men det har ju bara gått 1 dag så jag hänger inte med huvudet än. Ikväll har det varit herrskidskytte, tyvärr eller som tur var så var vi inte hemma i tid. För under den timmen som loppet höll på så ändrade vädret kollosalt, först var det sol, sen spö regnade det, sen toksnöade, sedan snöade ännu mer o sedan avslutade det med sol igen. Inte helt rättvisa förhållanden men så e d ju när man tävlar utomhus.
Just nu sitter jag o funderar på hur länge jag ska satsa på att vara uppe idag, skulle vara kul att se puckelpistfinalen men den e 02.30 så jag får se d kanske finns viktigare nätter att vara vaken, får suga lite på den.....

Återkommer m mer uppdateringar, allt för att alla ska få koll på OS :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar