söndag 10 maj 2009

Örebro helgen

Innan jag berättar om helgen i Örebro måste jag ju meddela att jag har sorg nu... Min favorit har åkt ur Robinson.... Vad ska jag nu vila ögonen på *ligger på golvet o gråter som ett barn* Hur e d möjligt? Visst hon gnällde en del om mat sista avsnittet men hallå, hon var ju grym ju.... Hmmm får smälta det här ett tag känner jag.

Nu till Örebro, en mycket bra helg med både familj o vänner. Har hunnit med två badminton matcher med lillebror, så himla roligt e det, något jag saknar med Örebro, vi har under perioder spelat en del mot varandra o det är sjukt roligt. Tyvärr var det inte så jämt resultatmässigt men vi fick slita mycket båda två. Har så sjukt ont i kroppen just nu, men som sagt träningsvärk e skön smärta. Däremot mitt knä är allt annat än skönt. Ska det vara meningen att jag ska ha så här ont resten av livet, jag e ju för sjutton bara 35 år inte 85 år som det just nu känns i knät. Det e jäkligt tråkigt, jag vill inte att det ska hindra mig från att göra det jag tycker e roligt o mår bra av. Det e väl bara att bita ihop.
Igår kväll vara vi äntligen på Amano, grymt god mat! Min vana trogen åt jag fisk när jag äter på restaurang. Äter nästan aldrig hemma men när jag går på bra restauranger äter jag gärna fisk när den e vällagad o det var den verkligen igår.
Trevligt sällskap hade vi ju oxå o en väldigt trevlig fördrink, tack för en trevlig kväll babsen!
Har hunnit umgås en hel del med brorsan o familj främst Matilda, Wilma är i åldern d¨å man helst hänger men kompisar o det förstår jag ju så henne såg jag inte så mycket av. Men Matilda o jag har hängt en del, spelat lite spel o pratat lite, eller jag har pratat lite o M har pratat väldigt mycket :) Men när man får höra "Fia du e bäst" då kan man ta lite skavsår i öronen :)
Sen är dom så himla snälla mot mig, jag har så fruktansvärt svårt att sova när det är varmt, jag mår dåligt av det o hemma hos dom e det ständigt som en bastu så nu får jag sova på Wilmas rum där jag kan ha fönstret öppet så det inte blir för varmt. Det tycker jag e snällt o omtänksamt av dom.
Idag hann vi med en fika på Bara Vara med M o bror, långfika e inget man älskar när man e 5 år :) Men det är väldigt häftigt o roligt i början men sedan sprider sig myrirna i brallan :) men vi hade mysigt o fick lite sällskap oxå det var en trevlig överraskning.
Har kollat på damfotboll idag oxå KIF Örebro - Piteå... Ja vad ska man säga, jag håller stenhårt på att damfotboll ska spelas med en mindre boll så blir det bättre spel. Det e roligt att titta på ibland men skulle vara ännu roligare o oftare roligt om man spelade med mindre boll. Rätt lag vann tillslut även om det krävdes en straff på övertid för att det skulle gå.
Nöjd med helgen e jag iallafall.....

Veckan ser ut att bli bra, imorgon har jag en hel dag, sedan på kvällen e det fotboll i soffan som gäller. Tisdag ska vi ju hålla tummaran för vår operastjärna o snygging Marlena. Sedan får vi se vad resten av veckan innehåller. Till helgen får vi fin besök iallafall, får se hur lång tid det blir.

Nu måste jag sova, imorgon ska jag upp tidigt.
Natti Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar