måndag 4 maj 2009

Måla e jobbigt

Sjukt jobbigt, kändes ibland som det aldrig skulle ta slut. Vi målande nästan 1 km sammanlagt. Tyvärr tog grundfärgen slut så vi var tvungen att måla hälften av plankorna rosa :) Såg väldigt roligt ut med hälften av plankorna färdig målade med perfekt röd färg o hälften väldigt rosa, dom som gick förbi kollade lite extra på färgen :) Dom kommer ju att bli röda dom oxå när dom e fördigmålade med täckfärgen men nu ser det roligt ut. Vi var verkligen helt slut i kroppen att stå upp hela dagen o göra samma rörelse hela tiden. Hittade inget bra sätt att hålla penseln på i början så jag har två rejäla sår på fingrarna nu. Men det är en skön känsla när man e nöjd med resultatet. Det kommer att bli så himla fint huset. Vi var o köpte tapet, riktigt fin, precis sådan som vi ville ha. Sedan blev det kakel till badrummet också, fick nästan det vi ville, det var sjukt utplockat samt att vi inte kunde få så stora plattor till golvet som vi ville, det finkar lix inte på 2 kvm :) Men det kommer verkligen att bli så fin. När vi åker ner om 3 veckor igen hoppas vi på att kunna köpa möbler oxå sen e d klart att bo där, coolt isf. Ska nog bli klart till sommaren iallafall. Känns skönt att vara delaktig i hela bygget oxå.
Har jobbat lite på brännan oxå :) Fick lite byggarbränna, ena armen råkade hamna mer i solen än den andra men det e smällar man får ta :)

Torsdagen var lite tyngre än jag trodde faktiskt, det har inte varit så jobbigt på flera år så jag blev lite förvånad, men det höll bara i sig den dagen sedan var det borta igen.

Idag blir det lite pryo igen några timmar, känner mig mer o mer redo för egna uppdrag.

Blir troligen Örebro i helgen om inget oväntat dyker upp, finns lite olika varianter på hur vi ska dit o vilka dagar vi ska vara där. Men det kommer bli trevligt. Kan bli lite fotboll live på måndagkväll för min del, om vi får några biljetter. Sedan e d inbokat lite häng med örebropinglorna oxå, såklart :)

Dags för en ny vecka!

1 kommentar:

  1. Jag har skrivit om dig på min blogg. Hoppas du inte tar illa upp. Jag menar inget illa alls bara att jag saknade dig. Hör gärna av dig o det inte är ok. Lillebror.

    SvaraRadera