söndag 12 april 2009

Byggjobb

Det blev inte så mycket golf o fika i Halmstad kan man säga. Shit pommes vad vi har byggt. L´s pappa e lite imponerad så han har inte tillräckligt med jobb åt oss nu så idag får Laila sig en omgång, så hon blir lite fin iallafall tills imrogon när vi åker hem igen. Jag e sjukt trött i hela kroppen det är MYCKET lyft som görs när man bygger. Men det är coolt att få vara med från början hela vägen ifrån grunden lix. Se hur det växer fram. När vi såg den lilla grusplätt huset skulle ligga på tänkte vi "hur i hela friden ska vi få plats att bo/vara där?" men nu ju mer vi bygger känns det större det är ju lite konstigt men så e det.
Nu har vi haft lite konferens om hur badrummet ska se ut. Man kommer ha 30 cm från toakanten till väggen så har man klaustrofobi ska man nog undvika att hälsa på vår toa :)
Känner mig som värsta byggjobbaren, går runt i mina snickar byxor, med hammaren hängande o spik i ena fickan o skruv i andra fickan.
Annars händer det inte så mycket, man somnar ganska så ovaggad faktiskt jag e så slut på kvällarna att jag nästan ber om att få gå o lägga mig :)

Påsken har vi inte märkt av så mycket vi har mest bara jobbat, men det visste vi ju. Som tur är har det varit kanon väder så jag har allt fått en ganska hygglig bränna, fräknarna kryllar i ansiktet så jag ser riktigt brun ut :)

Nu e d bäst att gå ut o jobba lite så jag inte får skäll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar