söndag 26 april 2009

Helgen

En ganska så händelserik helg eller iallafall en fullbokad helg. En hel Örebro helg på egen hand, boende hos lillebror med familj det innebär väldigt lite lugn o ro :) 45 minuter på McDonalds det ni, förstår att ni är avundsjuka, fick tipset efteråt att man ska ta med sig maten hem o inte äta där så går det lättare eller snabbare iallafall. Min yngsta brorsdotter har ärvt minst en sak av sin pappa, förmågan att låta munnen glappa hela tiden, det tar aldrig slut på ord. Kan inte säga riktigt vad hon sagt men hon har pratat konstant o emellan orden kan det komma en rap oxå o då snackar vi riktiga rapar haha. Hon lurade mig att hon fick ta en godis i fredags fast det inte var lördag, när vi ätit upp varsinn liten godis tittar hon på mig med bus i ögonen, "säg inget till pappa" haha. Sedan invigdes barnen i LBP, vår ps3 blev visst kvar i Örebro oxå. Snacka om att vi e snälla. Men det kommer behövas för att vi kommer bli hatade nu när vi kommer ge beskedet att vi måste åka till Mellby nästa helg istället för att åka till Örebro, kommer ju inte jublas över det. Måste komma på en lösning så vi kan komma snabbt iallafall.
Fredagen var det barnvaktande som gällde jag o M hade lite kvalitets tid när W var på gympa, sedan blev d då McD o talang, jag tycker verkligen inte om det programmet, väldigt väldigt få som har någon talang som är med där tycker jag så jag försöker undvika det så länge som möjligt men nu var det barnen som bestämde så då fick det bli det. Avslutade med sagan Haren o sköldpaddan :)
Lördagen var en hel dag med bästa T, vi hann med det mesta, en lång hård träning, fika med LJ, en runda på stan o sen en fika med M oxå. Underbar dag som vanligt, det strålande vädret gjorde det ju inte sämre, sitta på en uteservering o dricka en EH latte e aldrig fel.
Kvällen blev det grillning med familjen W-E, tyvärr stod jag vid grillen o glömde att vända på köttet så det blev lite mörkt på ena sidan :) men grillat e alltid gott. Vi hann med robinson o tvspel oxå.
Idag blev det en tur ut till nya Marieberg med T så vi shoppade lite nya träningsskor o hann med en latte idag oxå :) Sedan blev det en snabb tur hem, fick in Äntligen helg på radion o satt o skrattade för mig själv när jag körde så det gick fort.

Nästa helg blir det alltså Mellby, det måste målas o väljas allt som ska vara på golv o väggar o i badrum mm så då måste vi vara där. Tråkigt att avboka Örebro men ibland måste man prioritera o just nu måste det prioriteras mellby om huset ska bli klart. kommer inte uppskattas jag vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar