onsdag 8 april 2009

Grattis Lillebror!

Vet att du har det tufft just nu så jag e extra glad att ditt absoluta favoritlag vann SM guld idag. Ni var säkert värda det, det e dom ju alltid enligt dig :) Sen är det ju skönt att höra att du e så optimistisk gällande Allsvenskan, går det in ska jag bjuda dig på en helkväll det lovar jag. L´s pappa får ett påskägg för att han röstade på Sarah Dawn Finer i schlagern så då kan du vara värd en helkväll om ÖSK blir trea i allsvenskan :)

Imorgon bär det av till Mellby på lite minisemester eller vi vet ju inte hur mycket semester det blir egentligen, kanske ska vi bygga hus hela tiden men kanske blir det golf o fika i Halmstad istället det får vi se när vi kommer ner om grävaren har varit där eller inte. Men arbetsbyxorna får följa med iallafall, det enda positiva jag fick ut av min korta "vistelse" i UV.
Känns lite konstigt att inte måla ägg på påskafton en tradition som vi haft sedan jag varit liten, även fast vi har blivit vuxna har det alltid kommit nya barn o fyllt på så traditionen lever vidare, tror nästan att den skulle leva vidare utan barn oxå vem vet. Men i år blir dom utan mina konstverk på äggen. Det är ändå lite mysigt att sitta runt bordet o måla ägg o slänga lite gliringar till alla andra om hur snyggt dom målar o vad ska nu det där föreställa osv. samtidigt som man dippar grönsaker som är en del av traditionen. Men som sagt dom får klara sig utan mig, kanske finns det nya traditioner att skapa.
Ska ju bli strålande väder iallafall så jag hoppas att jag kan få bättra på mina fräknar lite dom har försvunnit lite den senaste tiden vare sig orkat gå ut eller gå till solariet.

Fick ett nytt förslag av T igår, angående vad jag ska göra med min lediga tid. Men jag vet inte om jag skulle klara av det eller om jag skulle vara bra på det o jag måste alltid vara bra på det jag gör. Men tanken e lite intressant har jag insett o hon är inte den första som kommer med förslaget heller så vi får se. Känns lite märkligt bara, vi får se vad som händer.

Glad påsk på er alla iallafall o ät inte för mycket ägg bara.....

2 kommentarer:

  1. Tack för det stora utrymme du ger mig och din omtanke.
    Vi ska nog kunna måla ett ägg åt dig oxå.
    Ser redan fram emot helkvällen i höst när allsvenskan är klar.
    När får man se ditt tips?
    Kram Lillebror

    SvaraRadera
  2. Precis när får vi se din idé? Vad är det som vi ska tävla/göra/härda ut...???
    GLAD PÅSK!

    SvaraRadera