måndag 15 juni 2009

Längesedan nu

Det var ett tag sedan men det händer inte så mycket i mitt liv känns d som. Dagarna flyter samman o när jag tittar i kalendern och inser att det är mitten av Juni så förstår jag absolut ingenting. Var har det här halvåret tagit vägen? Vad har jag gjort i ett halvår?
Det går mycket upp o ner just nu men jag tar en dag i taget, en stund i taget o så får det vara.

Jag har inte skrivit så mycket om vår inneboende men nu e jag så trött på henne att jag kräks snart, hon går igenom dörren innan hon öppnar den det smäller så man blir galen, hon städar inte o lagar mat som stinker. Annars e d ju bra för man märker inte henne så mycket annars men det ska bli riktigt riktigt skönt när hon flyttar, för det gör hon om 2 veckor. Jag har nog tröttnat på att ha någon bo här så det är kanske därför jag ser hennes fel mer nu. Men nu ska hon ut iallfall o vi ska försöka bo själva utan att ta in någon ny inneboende. Jag hoppas verkligen att vi fixar det, det hänger mycket på mig känns det som. Får väl hoppas att det e min tur vänder snart.

Lajla är skadad, någon har backat in i henne på vår värdelösa parkering. Men som tur är var det en ärlig människa som gjorde det som ringde upp på en gång så det är inga problem förutom att hon måste in o lagas. Det får bli mellan midsommar o semestern för då måste hon användas.
På Torsdag far vi ner till Mellby, vi ska kunna sova i huset nu. Det är lite små saker som vi måste fixa men vi kan bo där iallafall. Det ska bli mysigt att sova där. Vi ska sova där vi har varit med från början o byggt, lite coolt.
Har vi lite tur o solen skiner hoppas jag verkligen att vi ska hinna med en golfrunda oxå, skulle vara skönt.

Något som går neråt just nu e iallafall siffrorna på vågen -6kg på 2 veckor. Jag borde vara galet nöjd o stolt över att jag klarar det men jag vet inte den känslan infinner sig inte riktigt. Men jag ger inte upp mera ska bort sen kanske jag blir nöjd. Jag håller mig borta från allt sött o d e jag stolt över. Jag hade bestämt mig för att synda ordentligt i lördags o hade köpt choklad, men efter några rutor började jag må illa så det blev inte så mycket syndande. Fram med flera grönsaker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar