söndag 16 augusti 2009

Helt blåst

Shit vad det blåser ute idag. Vi har såklart spelat golf idag o d var väl inte helt lätt med tanke på blåsten. Ibland kunde man inte ens stå still när man skulle slå på bollen för d blåste så mycket. Men det gick sjukt bra iallafall. Om man ska gå på sitt handicap (så bra man e typ) så ska man göra 36 poäng på en runda. Gör man det så gör man en bra runda. Idag gjorde jag 48 poäng vilket innebär att jag gjorde 12 poäng över mitt hcp så jag e galet nöjd. Måste bara säga igen att det e så sjukt skön stämning ute på klubben. Bara sköna lirare där än så länge, personalen e super trevlig. Att dom desutom idag fixade till så jag slapp spela en uppspelningsrunda och skriva ett prov för att få ett officiet hcp glr ju inte saken sämre så nu kan jag spela var som helst i världen typ.
Om det e någon som har DN läs om golf där inte om spelet utan människor som spelar golf o dom olika kulturerna inom golfen o klubbarna framförallt sjukt intressant. Killen som är banansvarig på Fors är med där, långt hår, skägg, basketlinne och tatueringar på hela överarmen typ. Som d ska vara :)

Vi hade en förskräckligt trevlig kväll igår, jag råkade visst vinna två omgångar bowling :) Det var trevligt att träffa dom nyförlovade oxå, ringarna var jättefina.

I veckan blir d lite jobb o imorgon blir d tvätt, hinns ju inte med på helgerna längre :) Sen blir d lite softande o d blir lite golf även i veckan skulle jag gissa. Jag måste öva puttar o få mer längd på slagen :)

Just d jag har ju en devis eller vad man ska kalla det i livet, Meningen med livet e kärlek. Idag var jag inne på att ändra den lite o säga att meningen med livet e golf men sedan insåg jag att det behöver jag ju inte all så meningen med livet är fortfarande kärlek. Kärlek till det mesta lix, behöver ju inte vara kärlek kärlek utan kärlek till allt möjligt. Förstår ni?

puss puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar