onsdag 19 augusti 2009

Tjock...

Jag e väldigt medveten om hur jag ser ut att jag har för många kilon på kroppen. Jag e tjock jag vet det inget snack om det men det gör inte att någon annan behöver säga det till mig, framförallt inte någon som inte känner mig. Jag har gått ner 10 kg på en månad och jag har hållit det under semestern o har börjat gått ner nu igen så jag e nöjd med vad jag gör nu. MEN...
Idag för andra gången har jag blivit kallad tjock av en kund/elev på jobbet. Första gången blev jag lite ledsen men ryckte på axlarna o tänkte att det kanske beror på hennes kultur, dom kanske uttrycker sig så men nu idag blev jag sårad o mest förbannad. Hon ringer o ska kolla något, jag svarar vänligt som vanlig o presenterar mig, hon säger "Är det du som är den tjocka?" Säger man så???? Jag blev förbannad, hon skulle sedan prata med chefen o blev irriterad på honom för han hade gjort fel enligt henne, samtidigt berättar jag för en annan kollega vad hon sagt. Han blir jättearg, min chef hör vad jag säger o säger till eleven att man pratar inte så om hans anställda osv. När han lägger på efter en lång diskussion säger han till mig "Du kan stämma henne, gör det" Nu e han grek med temprament så så långt behöver man inte gå men inte säger man så till någon annan. Kan inte riktigt smälta det faktiskt.

Hade svårt att fokusera mig men det blev en golfrunda idag oxå. Fint väder men det blev lite kallt på slutet, det e inte sommar längre tyvärr. Men solen sken o banan var fin så det var bra ändå, jag har ju min snygga golfväst oxå :)

2 kommentarer:

  1. riktigt oförskämd måste jag säga !
    ta han rätt upp o ner!
    Va duktig du är!!

    SvaraRadera
  2. Ibland undrar man på riktigt hur folk är funtade... Jag förstår mkt väl att du blev ledsen, vem tusan skulle inte bli liksom?? MEEN, försök att sätta dig över det, människor som e dumma i huvudet finns det gott om tyvärr! Du är inte tjock, du är jättefin!! Sträck på dig!!

    KRAM

    SvaraRadera