måndag 31 augusti 2009

Softardag

Idag var det dags för en softardag kände jag. Sov ett tag men inte för länge, låg i soffan o kollade på ett gäng avsnitt av BBUK, lagom ansträngande. Sen skulle jag gå ner o handla lite grönsaker till middagen. Kände när jag kom ner på torget att jag blev sugen på att gå en sväng så jag tog en sväng runt trekanten, var på väg att gå två varv men när jag börjat gå andra varvet började blåsorna gå sönder. Jag hade ju inte tänkt att gå en promenad så jag hade bara stoppat ner fötterna utan strumpor så det blev såklart skavsår efter ett tag inga jätte skavsår men för en gång skull var jag lite smart o gick hem istället för att gå ett varv till. Smart va? :)
Sen har jag bokat in helgens golfrundor, ska bli riktigt kul att spela nya banor. En riktig golfresa. Tror d flesta tycker att vi blivit golfgalningar men det får oss båda att må riktigt bra så vi kommer nog fortsätta vara golfgalningar ett tag till. Förhoppningsvis kan man spela oktober ut iallafall. Skulle behöva investera i ett par regnbyxor så jag inte är så beroende av vädret.
Motion har alltid fått mig att må bra o att nu hittat något som jag o L kan göra tillsammans är världsklass.

Ikväll är det fotboll på TV Sverige-England Dam EM, ska bli kul. Gäller egentligen inte så mycket men det e kul ändå. L jobbar över så det e jag som ansvarar för maten ikväll. Får slänga ihop det i pausen. Det är faktiskt skönt att vi e så bra på att dela på matlagning osv. Vi hjälps åt o det tycker jag krävs för att inte låta hushållsysslorna gå ut över förhållandet. Vi har dessutom blivit MYCKET bättre på att laga o äta mat hemma. Visst kosten är inte jätte varierad men det är ändå skönt att laga mat hemma o få med sig matlåda dom dagar man jobbar. Man sparar ju en del pengar oxå. Det e ju inte alls fel :)

Jag e väldigt imponerad av min bitchkompis som genomförde sin träningscamp förrra veckan. Den personen som jag lärde känna för 2,5 år sedan skulle aldrig ha gjort det. Det imponerar på mig när någon som inte alls är en "träningsmännsika" verkligen tar tag i det o verkligen genomför det o inte bara pratar om det. Jag hoppas verkligen att hon är stolt över sig själv för det ska hon vara.
Min träning just nu består av golf o d e inte helt fel, bra motion att gå så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar