lördag 15 augusti 2009

Träningsvärk :)

Igår spelade vi golf på en riktig bana. I sommar har vi ju mest spelat korthåls banor kan man säga. Eller några var ju rätt långa oxå men nu var det 18 hål på riktig golfbana. Riktigt roligt var det o ganska jobbigt. Hade ganska ont i knät redan innan o dom sista hålen var det riktigt ajaj men jag skulle aldrig ge mig på golfbanan :) Efter rundan hemma i soffan satt/låg vi mest o gnällde över var vi hade ont men d e d alltid värt. Idag har jag lite träningsvärk kan jag säga men knät känns ok igen o det är huvudsaken. Jag måste bara berätta om årets slag även om ni som läser troligen skiter fullständigt i det men då får ni hoppa ner några rader. Det var ett par tre (man ska klara att hamna i hål på tre slag) jag slog ett dåligt första slag som hamnade en bit ifrån hålet, så jag skulle chippa (slå ett kort slag in på green) för att sedan putta i den sedan. Men jag tänkte va sjutton d e väl lika bra att slå i den på en gång (i min dröm var det så iallafall haha) Jag chippar o tycker att den blir lite lång men det är en backe vilket gör att bollen vänder o rullar mot hål o hoppsan visst i hål tom :) Så jag slog en birdie (1 slag under par) Sjukt snyggt var det o jag kunde inte sluta le. Cool känsla :)
Resten av rundan gick väl sådär eller d gick bra vi fick många poäng båda två men L vann. Men hon spelade bättre så hon var värd det. Imorgon ska vi bestämma oss hur vi ska göra med medlemskap där. Men först ska vi nog ta oss till Södertälje o testa en bana där som ser riktigt fin ut. Men idag blir d vila för kroppen.

Ikväll ska vi träffa dom nyförlovade o lira lite bowling det ska bli najs. Det var längesedan vi spelade bowling o d var längesedan vi träffade bruttorna från "landet" :)

Puss puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar