torsdag 25 december 2008

Julen

Så var julaftonen över o förbi, den var väldigt trevlig, vi fick tom sovmorgon :) jag hade turen att få sova i Wilmas säng medan L fick ligga på matildas rumpå en madrass förutom att det är som att bo i en bastu när man är där, förstår inte hur man kan ha det så varmt hemma men man vänjer sig väl. Jag o lillebror har en tradiotion sedan vi var små som vi alltid hållit fast vid när vi är på samma ställe på julaftons morgonen, så blev det även i år men vad det är är en hemlighet :)
Övriga julaftonen gick i sällskapets tecken och mycket mat som vanligt på julen. En del paket blev det oxå efter att tomten hade varit på besök. Matilda har inte riktigt fattat att tomten inte finns o satt som ett litet ljus o bara tindrade o var helt mållös, så söt, Wilma blev lite osäker dock :)
Två av dom roligaste julklapparna var lite otippade, Wilma hade gjort ett paket till mig och Linda tillsammans, hon hade gjort ett tvådelat hjärta på det ena stod det L o på andra F, sånt är säkert inne på skolan nu, väldigt sött, kolla på L´s blogg så får ni se en bild inom kort. Sedana fick vi varsitt örngott som Wilma o Matida hade gjort med farmor med våra namn o god natt på, det var dom själva som skrivit, mamma Ann fick ett som inte farmor hann vara med o rätta stavningen på så det blev Såv gott :) pappa Adde fick ett där Matilda skrivit sov med s åt fel håll, sånt är väl så underbart man kan bara le :)
En annan väldigt rolig julklapp var en CD från min kusin. Han går en låtskrivar linje och jag har ju vetat att han sysslar lite med musik men väl aldrig tagit det riktigt på allvar, han e ju lix min kusin den där lilla killen som inte kunde säga tomte utan det blev tonte o höll på att tjata hål i huvudet på oss en jul, men nu har han gjort en CD den finns inte att köpa men den är riktigt riktigt bra jag är imponerad o den går varm här hemma, jag är stolt över honom :)
Sedan fick jag såklart annat jag önskat mig oxå som jag blev väldigt glad för. Men jag kom på där jag satt att jag har nog ändå blivit lite vuxen, jag har ju alltid gillat att få paket o väntat lite på julklappsutdelningen trots att jag är vuxen men i år kände jag att det inte var så viktigt det var så mysigt att sitta där nära L o dela julen med henne, coolt. Sedan är det alltid väldigt roligt att se andras reaktioner, som när Wilma öppnade paketet med High School Musical filmerna o bara kastar sig om halsen i ren lycka o när Matilda öppnar paketet med Blixten Mcqueen t-shirten o man ser i ögonen hur fin den är. Då smälter man :)
Vi hade bestämt att stanna i Örebro tills idag men bestämde oss under kvällen för att åka hem, det är så skönt att vakna upp hemma o kunna vara hemma o softa en hel dag istället för att behöva åka bil o göra sig klar o så. Vi tycker för mycket om vårt hem helt enkelt :) Så idag har vi inte gjort något alls, L har spelat sitt swosch swosch som hon trots allt fick igår :) Sen har vi spelat TP o jag vann ju såklart ;)

Nu ska vi kolla lite tv innan det är dags för sängen....

byebye

1 kommentar:

  1. låter som ni haft en fin jul!! Härligt! Våran började bra, imorgon fortsätter den med lite jul till i småland.... ska bli skoj att komma hem för några dagar!

    krampåer!

    SvaraRadera